İLK bloğum.daha güzelmiş.

Son Yazılarım

Kategorilerim

 

sevinçliyim

20/4/2007 ·

 

bugün bende blogcu oldum.düşüncelerimi.el işlerimi.ev işlerimi sizlerle paylaşmak istedim. suna türk

okul arkadaşlarım

21/4/2007 ·

 

Kala kala 12 arkadaş kaldık 60 kişilik sınıftan.ve 2002 senesinde 50 inci yılımızı kutladık.birlikte yemek yedik resimler çektik.çocuklarımız kardeş gibi büyüdüler torunlarımız oldu. 

ve ayda bir bazen iki defa buluşuyoruz.54 senedir hiç ayrılmadık. 60 sene önce istanbulun kadıköy yakasında  modada o zaman adı KADIKÖY KIZ ENSTİTÜSÜ olan okula başlamıştım.(şimdi bu okul.anadolu meslek lisesi olmuş.)ve  ordan geçerken sanki okul bana bişeyler anlatıyormuş gibi okulumu seyrederim.okulda 2 bölüm vardı ilk okulu bitirip gelenler bu okulda 5 sene eğitim alırlardı. ve  esaslar denirdi.birde orta okulu bitirip gelenler olurdu . 2 sene  sade sanat dersleri görürlerdi ve bunlarada özeller. denirdi.ben 5 sene hem kültür dersleri hem sanat dersleri olan esaslardanım.doğrusu  sabahlara kadar ders yapardık .canım hocalarım .onlarlada senelerce görüştük. 

kekik severmisiniz

22/4/2007 ·

güzel bir ilkbahar.bugün hava çok güzel.komşum bugün bana daglardan kekik getirmiş kökleri ile hemen bahçeme diktim.bakalımm tutacakmı.dikmeden üzerinde kekik olan dalları kopardım onları da kurutacagım..Akdeniz’e has bir bitki olan kekik, ballıbabagiller (Labiatae) familyasına mensup uzun ömürlü bir bitkidir. Bu gruba ait bilinen en eski kekik türü bahçe kekiğidir (Tymus vulgaria). Tabiat eczahânesinde kekiğe, tarla kenarlarında, yol ve orman kıyılarında, kumsallarda, 4.500 m yüksekliğe varan kayalık arazilerin kurak ve güneşli bölgelerinde rastlanır. Bu bitkinin ziraî üretimi, hususi şartlarda çimlendirilmiş fideleriyle veya tabiattan kökleriyle alınıp bahçeye dikilmesi yoluyla yapılır. Güneşli havaları seven, suya çok az ihtiyaç duyan kekik, yüksek dağ ve tepelik alanlardan hoşlanır.Nezleye karşı kekik
Kekiğe dair bir Alman atasözü vardır: “Nezle mutlaka birine bulaşır, ancak kekik alana değil.” Genelde gribin belirtisi olan nezle, burun iç duvarının enfekte olmasıyla ortaya çıkar. Çeşitli virüs türleri akut nezlesinin sebebi kabul edilir. Burundan çoğu kez başlangıçta sulu, daha sonra sümüksü bir sıvı akar. Hastalık, havadaki küçük damlacıklar vasıtasıyla bulaşır. Soğuk havalar, burun mukozasının geçirgenliğini bozduğundan hastalığın oluşumu hızlanır. Bu esnada kan damarlarının geçirgenliği de bozulduğundan, virüsler kolayca kana karışır ve hastalık süreci başlar. Üşümek, uykusuzluk gibi savunma mekanizmasını zayıflatan durumlar, vücudu hastalığa açık hale getirir. Böyle bir durumda, kekikten yapılmış çeşitli ilâçların alınması, bağışıklık sisteminin gücünü artırır bu durum enfeksiyon giderici tesir göstererek korunmaya vesile olur

bilgisayarımın başındayım.

30/4/2007 ·

Bütün gençliğe tavsiye ederim.bütün dünyayı dolaşıyorsunuz.öğrenmenin yaşı yok çocuklar.hepinize iyi günler.

Yazan:halagulum | Tarih: 2007-07-11 18:57:40
Konu: Çok şekersin

halagulum “>Canım annem sen harikasın maşallah .Bana örnek oldun
zorlada olsa bana bilgisayar aldırdın. Şimdi başından
kalkamıyorum. Seni çok seviyorum anladımki annelerin
sözünü dinlemek lazımmış.

 

 

 

   

Bir Cevap Yazın

