23 ekim-2010

günlerdir bahçemdeki çiçeklerim ekliyorum,

e artık fotoğrafa biraz ara vereyim dedim.remi5861’in  sitesine gittim.

Fotoğraf Köşesi

Çerkez KARADAĞ fotoğrafı

Kişi fotoğraf üzerine hangi işlemi yaparsa yapsın aslolan doğrudan fotoğraftır. Ve öncelikle fotoğrafın ruhunu kavramalarını öneririm. Çünkü fotoğraf, ne kadar sizin müdahaleniz olursa olsun sonunda gerçekten yapılan bir alıntıdır. Öncelikle fotoğrafın geleneksel tekniğini iyi kavramalarını öneriyorum. Birçok program kullanıcısının fotoğraf tekniği hakkında bilgi sahibi olmadığını gördüm. Bir de fotoğrafçı kıvraklığını onlarında kapması gerek. Fotoğrafçılar refleksleriyle çalışan insanlardır. Ve görme sanatının sembol isimleri olarak görülürler.

Bir kere rengin tabiatı ayrıdır. Eğer doğayı doğrudan kopya edecekseniz renkli çekmenin bir mantığı yok. Ben rengi her zaman tabiata ait birşeyi tabiattan ayrıştırmanın bir yolu olarak gördüm. Rengi çok tehlikeli bir şey olarak gördüm ve bir konu renk ihtiva etmiyorsa renkli çekmenin bir anlamı yok. Kaldı ki dünya gereğinden fazla renklendirilmiştir. Siyah beyaz doğrudan doğruya gerçeküstü bir bakış açısını sergiler. Yani düşlere yönelik bir anlayıştı. Siyah beyazda siz kendi ruhunuzla katılırsınız.

Çerkez Karadağ

One Response to 23 ekim-2010

  1. remi5861 dedi ki:

    babaanne, ne güzel alıntı yapmışsınız 🙂 çerkez karadağın yazıları benim tercümanım olmuş gibidir sanki. herkesin yazdığına %100 katılmasamda bazen o yazılarda gerçeklik payı çok olabiliyor. kendisi görmüş geçirmiş insan, ben ise acemi denilecek yaştayım. belki ilerde çerkez karadağın söylediklerine bizzat şahit olurum. zaten çoğuna katılıyorum. katılmadıklarımada ilerleyen zamanlarda katılırım belki :-)insan yaşamadan bazı şeylere inanası gelmiyor, bizimkiside o hesap işte 🙂

    sevgiler hocam 🙂

Bir Cevap Yazın

