AH REMİ5861 AH

BEN BU ÇOCUĞUN BLOĞUNA BAKMAMALIYIM

İLLAKİ Bİ YAZISI HOŞUMA GİDİYO…

—–HEMEN Bİ EL BENİM ELİMİ KOPYALA,YAPIŞTIRA GÖTÜRÜYOR…

E BENDE KOPYALADIM. YAPIŞTIRIYORUM..OKUYUN VALLA ÇOK DOĞRU YAAAAA.

hava durumunun insan psikolojisine etkisi

şimdi buradaki yazımda sizlere çok derin bilgiler vermeyeceğim. veremem de zaten. çünkü insan psikolojisi konusunda çok iyi bilgi sahibi değilim.

ama diğer taraftan bende herkes gibi yaşıyorum. bakkala gidiyorum, geziyorum tozuyorum, alışveriş yapıyorum vs vs. yani insanların içindeyim ve ister istemez çevremi gözlemliyorum. işte bu yazımda sizlere havanın durumunun insan psikolojisine nasıl olumsuz etki ettiğini yazacağım. insanın psikolojisine etki ettiğinizde o insanların davranışlarının da olumlu veya olumsuz şekilde değiştiğini rahatlıkla söyleyebilirim. çünkü ben bu olayı bizzat gözlemledim.

çimenlerin üstünde sabah sporu yapan bir grup orta yaşta insan

örneğin hava açık olsun ve güneşli olsun. sabah kalktığımızda keyifle camdan dışarıya bakarız ve güneşin sabah yaydığı ışıltıları seyrederiz. kuş seslerini de duyuyorsanız her şey yolunda demektir 🙂 keyifli bir güne merhaba diyebiliriz. kahvaltımızı yaparız ve çevremize tebessüm etmeye başlarız. işimizde işler keyifle yürütülür yakın arkadaşlık çevremizde hoş sohbet sayıları her zamankinden daha fazla olur. kuş gibi hafif oluruz. çevremizde güleryüzlü insan sayısı çokça görülür.

öte yandan kapalı havalarda ise güneşli havalardaki kadar keyifli değilizdir. güleryüzlü de değilizdir. içimizde güneşli havanın özlemi olur. sağa sola bakarız havaya bakarız ama nafile hava kapalıdır. içimiz buruk başlarız güne. arkadaşlarımızla az konuşuruz. işlerimizde müşterilerimizle az samimi oluruz. negatif olmasak bile pozitifte olamayız. nötrlük durumu hava kapalı olduğu vakit devam eder. iş yerlerinde amir ve müşteri karşısında pozitif olmaya çalışılır ama bu çok komik duruma düşmemize neden olabilir endişesi ile gülmek yerine tebessüm etmeyi, pozitif olmak yerine nötr kalmayı getirir

——————-
yağmurlu havada güneş yok ise ve yağmur çok ise ıslanırız. insanlar ıslanır. ister istemez sinir katsayımız yükselir. biz pozitif olsak ta karşımızdaki negatif yada nötr olduğu için ister istemez bizleri de içine çekerler.

karlı havada da bu böyle olur. soğuk, sıkıntı, hastalık vs gibi bir çok şey kontrolümüzden çıkar. soğuk, kar, yağış gibi olumsuzluklar vahim bir tablodur.

hava durumu insanoğluna ister istemez bir etki eder. hava iyi ise her şey güzeldir. şakalar yapılır, geleceğe daha idealist ve güvenle bakılır. insanın içine çok güzel şeyler dolar. ama öte yandan hava güneşli değilse nötrlük durumu çok olur. hatta hava kötü ise yani karlı ve yağmurlu ise insanların hepsinde topyekûn bir nötrlük ve negatiflik görülür. projeler ilerlemez, hiç hesapta olmayan kavgalar çıkar, aksilikler artar, lağım patlar, su donar, gözümüze toz kaçar hasta oluruz, üşürüz vs vs. bir sürü olumsuz yönde etki edebilecek şey olur.

havanın bize etki ettiği gerçeğinin farkına varmak ve önlem almak bizleri başarıya doğru biraz daha yaklaştırır diye düşünüyorum. başarmak her zaman bir para kazanma olayı değildir. bir kız arkadaş edinmek, dost edinmek, müşteri kazanmak, müşteri kaybetmemek, satış yapmak, sözünü tutmak vs vs daha bir çok şey başarı diye adlandırılabilir. kötü havalarda iki misli sabırlı olmak, duyarlı olmak, karşımızdakilerden çok fazla iyimser şeyler beklememek, musamma göstermek, empati yapmak gerekir diye düşünüyorum.

bu yazı konu itibariyle çokça örneklendirilebilir. fakat ben konu daha fazla uzamasın diye basit bir kaç örnek vererek konuyu kapatmak istiyorum. kışın hava durumunun da olumsuz etkisi nedeniyle daha fazla negatif düşünen insanlarla karşılaşmanız olasıdır. sizinde bu hava durumundan etkilenmeniz halinde fazlaca kırılgan/sinirli/alıngan olmanız normaldir. kışın ve havanın olumsuz olduğu zamanlarda şunları sakın demeyin;
– yahu bütün aksilikler beni buluyor.
– şu memlekette hiçbir şey yolunda gitmeyecek mi?
– hiç iyimser düşünen arkadaşım olmayacak mı?
– işi bırakıyorum
– bu proje hayatta bitmez
– bütün deliler beni mi buluyor ya?
– nedir benim çektiğim bu dertler?

hepinize bol güneşli ve açık havalı günler dilerim 🙂

yazar: remi5861 // 21 Aralık 2010 Salı
HELAL OLSUN SANA REMİ —canremi
One Response to AH REMİ5861 AH

  1. remi5861 dedi ki:

    günün modası, komple araklamasyon diyorsunuz yane 🙂

Bir Cevap Yazın

