Marmaris bahçeden

Aralık 17, 2010

marmaristen ayrılma vakti geliyor.bahçeden son fotoğraflarım.

aşkım

aşkım dedim.

çünki bana hep güzel poz verdi.

evet

bana güzel poz verdiği için AŞKIM…

AŞKIM

seviyorum işte… AŞKIM

kıskaaannaanlar çaaatlasınnnnn, kıskananlar çatlasın

babaanneden sevgiler…

Reklamlar

marmaristen eski marmaris yolu…

Aralık 12, 2010

 

işte bu yolu seviyorum.

sakardan inince marmarise giden eski yol..

okalüptüslerin tarihini anlattı damadım.

1936 senelerinde.

tohumları avustralyadan gelmiş.

MUĞLA valisi RECAİ bey  önderliğinde

bu tohumlar marmaris GELİBOLU’da

fidelere dönüştürülmüştür.

bu fideler köylüler tarafından( damadımın babası da içlerinde)

dikilmiştir.

daha sonra karayolları mülkiyetini üzerine almıştır.

veeeeee köylüler avuçlarını yalamıştır.dedi bir marmarisli…


bugün marmaris.

Aralık 8, 2010

hisarönü

 

bugün marmaris hisarönü muhteşem bir güzellik.

nasıl güzel bir deniz.

hemen paçaları sıvadım.hiç olmazsa sıcaklığına bakayım dedim.

2 adım attım.kum kaydı ve ben bi güzel oturdum.

kalktım ayşegül kahkahalarla gülüyor

güleceğine çeksene fotoğrafım dedim.

bilmem çektimi.

fakat ben  hemen bir ceket giydim.

arabada güzel örtüler vardı

.sarındım sarmalandım.kıpırdamamak üzere oturtuldum.

artık bazı manzaraları

oturduğum yerden çektim.

selimiye ve birçok yerleri gezdik.

selimiyede bir fotoğrafcı arkadaş varmiş.

onu aramak istedik.

selimiye de pazar varmış. bi de baktım ayşegül bana bir eşofman almış geliyo.

e sevindim .şakadan ayşegüle bu rengi peğenmedim dedim

tabii  şaka olduğunu anladı güldü.

arkadaşımızı da bulduk dolaştık.

bugünümüz çok güzel geçti.

şimdi de ayşegülümün fotoları.

canım kızım

tek derdim fotoğraf makinemi kurtarmaktı.

vallahi deniz sıcacıktı.

ahhh nasılsa pantolon ıslandı girsene biraz denize.

ah çok pişman oldum…. muhteşem bir yer bayıldım buraya.

gülmekten bu kadar çekmiş.

canım kızım benim.

anca bukadar bir hatıra kaldı bana.

bu güzel günden

veeeeee

sevgiler.

canım damadım

70 km.gittik.

70 km. geldik.

çok güzel bir gündü.

teşekkürler….


ipek kozası.

Aralık 4, 2010

kızıma bir arkadaşı bursadan bir ipek şal yollamış.

ve yanında bir koza vardı .

küçükken dut yaprakları arar beslerdik tırtılları.

çok özledim .hemen netten bi arayayım dedim. hemde bahçemde kocaman bir dut ağacı var.

bakalım ipek böceği elde edecekmiyim….


İpek böceği (Bombyx mori), Bombycidae familyasından ördüğü kozalardan ipek elde edilen, dut yaprağı ile beslenen bir cins kelebeğin tırtılı.

Kelebek yumurtalarını dut yaprakları üzerine bırakır, yumurtladıktan üç dört gün sonra ölür. Baharda taze dut yaprakları üzerindeki yumurtalardan larva halinde çıkan tırtıllar sık tüylü ve siyahtır. Büyük bir iştahla devamlı dut yaprağı yerler ve dört beş defa gömlek değiştirerek bir birbuçuk ayda 7 veya 8 santime ulaşırlar. Büyüdükçe renkleri açılır ve tüyleri kaybour. İyice büyüyüp de hücrelerine yerleşince üst dudağındaki delikten iplik halinde zamk gibi bir sıvı çıkararak kozasını yapmaya başlar.

Tırtıl önce kozanın dış kısmını sonra kendi vücudunun etrafını örmeye devam eder ve görünmez olur. Eğer kendi haline bıraklırsa iki üç hafta içinde kelebek haline gelerek ördüğü kozayı parçalar ve dışarı çıkar. Bu yüzden kozayı parçalamadan kozalar sıcak suya atılır veya sıcak su buharına tutularak tırtıl öldürülür. Böylece ipek kozaları elde edilir. Bu kozalardan da tel şeklindeki ipek lifleri çıkarılıp ham ipek üretilir.

Böceğin neslinin devamı için bir kısım kozanın parçalanıp kelebeğin çıkmasına müsaade edilir. Suni ipek kavak, göknar, söğüt gibi selülozca zengin olan ağaçlardan kimyasal yollarla elde edilen liflere denir.

İpek kozalarıSuni ipek viskos metodu ile elde edilir. Belirtilen ağaçlar önce levha haline getirilir. Sonra kurutulur ve makinelere konularak lif lif parçalanır. Selüloz lifleri sac kaplarda birkaç gün bekletildikten sonra kükürtleme makinalarında 100 kilogramına 33 kilogram karbonsülfür karıştıralarak, belirli sıcaklıkta 2½ saat bekletilir. Bu arada selüloz renklenmeye başlar istenilen beyaz renk elde edilince kükürtleme kesilir. Elde edilen madde kesilir. Sonra platin alaşımından yapılmış çok ince delikli gözlerden asitli bir banyo içine fışkırtılır. Böylece gözlerden çıkan madde iplik haline gelir ve makaralara sarılır. Asit kükürt ve serbest tuzdan temizlenen madde suni ipek olarak piyasaya sürülür. Suni ipek tabi ipek kadar dayanıklı değildir.



4 aralık.hafıza kartım dolmuş. buraya ekliyorum.günlük çekimlerimi.

Aralık 4, 2010

en çok sevdiğim adresim :

http://amacimiz.blogspot.com/2010/11/teyzemi-anyorum.html


Blogger destekli
http://www.blogger.com/


ayşegülün mutfafına bebeklere gökkuşağı düşmüştü.

Aralık 1, 2010

bugün çocukluğum tuttuuuu….

güzel miiiiii?????


marmariste-1 ARALIK-2010-

Aralık 1, 2010

BAHÇEDEN BİR GÜL

güller muhteşem

GÜLLER

güllerle

beşibir yerde

portakallarla

biz dostuz.

sarı begonvil

sarı begonvil çok güzelmiş…

turuncu

turuncu begonvilde varmış.

çok güzel yaaaaaa.

maviş

bu çiçekleri de ilk defa görüyorum .

güneş vardı

maviş

e artık bi maviş buldum yaaaaa.

maviş

buda evde flaşlı